piatok, 30. júna 2017

Ako ušetriť pri online nákupe?... Jednoducho skúste cashback portál

Počuli ste niekedy o nejakom cashback portáli? Nakupovali ste cez ne ho? Ja som popravde o takomto niečom počula teraz nedávno hádam prvý raz. Ak aj vy, asi sa pýtate, čo to vlastne taký cashback portál je. Chvíľku však vydržte, nepredbiehajme, dostanem sa aj k tomu. Najprv rozpoviem v krátkosti ako som sa k "tomuto" dostala. 

Tento rok ma totižto oslovila práve jedna spoločnosť - cashback portál - s názvom Tipli.sk. Keďže som nevedela presne o čo ide, a keď neviem, tak dumám nad vecou dlho-predlho, až sa nakoniec úplne stratí v čiernej diere mojich myšlienok. Skrátka, chvíľu trvalo, kým som si k zmienenej stránke sadla a zistila, čo to ten cahsback vlastne je a ako to funguje. Vedieť, že to nebude až tak komplikované, tak si k tomu sadnem skôr a dumám nad úplne inými vecami (a na účte už mám pekných pár eur).=D
Takže čo to teda je ten cashback portál? Je to portál, webová stránka, na ktorej sa zaregistrujete, prekliknete sa cez ňu do svojho obľúbeného e-shopu, tam nakúpite... a za váš nákup vám tento portál vráti nejakú sumu.
Prvé čo vás asi napadne je, prečo by vám niekto vracal peniaze za nákup, určite je v tom nejaký háčik. Ak vás nenapadá žiaden dôvod, tak nad tým rozmýšľate podobne komplikovane ako ja, pretože dôvod je veľmi jednoduchý.=D Ide totižto o to, že Tipli dodá obchodu (e-shopu) zákazníka (mňa alebo vás),  z čoho má určité provízie. Z tejto provízie však získa ako Tipli, tak aj vy, a to ako som písala, v podobe vrátenia určite sumy z nákupu. Táto suma sa líši z e-shopu na e-shop - každý má svoje vlastné "vratné" percento. V zásade nejde o veľké sumy, avšak sú tam možnosti ako získať rôzne bonusové peniaze ... Druhá vec je tá, že ak zvyknete nakupovať cez internet, tieto malé sumy sa vám veľmi rýchlo sčítajú a zrazu zistíte, že máte peniaze na nejakú ďalšiu vec... a to podľa mňa neznie zle, hlavne, keď viete nakúpiť v takých e-shopoch ako Notino, Ebay, Aliexpress, Deichman, Booking, Zoot, Baťa, Bonprix, Astratex, rôzne biobchody a tak ďalej. Obchodov (celý zoznam nájdete TU) je celkom dosť a čo som sa pýtala, mali by postupne pribúdať aj ďalšie, možno aj nejaké kníkupectvá (že vraj už rokujú =)).
Webová stránka Tipli.sk
Aby som však neteoretizovala, vysvetlím vám krok za krokom svoju skúsenosť. Ako prvé som sa teda zaregistrovala na portáli. Je to zadarmo a je to rýchle. Vyplnila som svoj profil. 
Potom som si na Tipli.sk našla obchod, cez ktorý chcem nakúpiť a oranžovým tlačidlom som sa preklikla do e-shopu Notino. V mojom prípade to bolo teda Notino - to poznám, doručenie a spracovanie je rýchle, široký výber... nemusím hovoriť, veľa z vás to asi pozná. 
Tam som si nakúpila podľa toho, čo aktuálne potrebujem (hydratačná emulzia Holika Holika, určite bude časom aj recenzia =)). Objednávala som tak ako zvyčajne - produkt som dala do košíka, vybrala spôsob dopravy a platby. Suma sa o nič nenavýšila, platila som len toľko, koľko by som platila kebyže idem priamo cez Notino a nie cez Tipli. 
Moje vratné percento mi potom malo nabehnúť na účet na Tipli do 48 hodín, reálne to však bolo niečo menej ako do dvoch hodín. Ide o to, že Notino musí najprv objednávku potvrdiť, až potom mi nabehnú percentá. 
Hydratačná emulzia ma stála 12 eur a pár centov, s poštovným to vyšlo na 14 eur a nejakých 30 centov. Z nákupu mi vrátili 19 centov. (Percentá sa potom vypočítavajú zo sumy bez poštovného a bez DPH!) . Áno, je to smiešna suma, ale ako som už spomenula, ak zvyknete nakupovať cez net často, väčšiu sumu nasporíte raz-dva.
Tieto peniaze sú však ešte stále len na vašom konte na Tipli, nie na vašom reálnom účte. Za prvé je to preto, lebo najprv musíte objednanú vec zaplatiť, musí vám byť doručená a obchodník musí prijatie platby potvrdiť, na čo má 14 až 70 dní (vrámci toho vám plynie aj vaša lehota na vrátenie či reklamáciu tovaru!). Po tejto dobe si môžte nazhromaždené peniaze preposlať na svoj reálny účet. Dobré je, že Tipli vypláca už od 0,01 eura, takže nemusíte čakať kým našetríte určitú sumu, ale môžte si tak poslať hoc aj tých 19 centov.=D
Peniaze na účet potom pošlú do dvoch dní od požiadania, ale počítajte, že prevod z banky do banky zaberie  tiež nejaký deň.
Hydratačná emulzia Holika Holika
Oficiálny návod ako nakupovať cez Tipli nájdete TU. Ešte dodám, že Tipli má podľa svojich vyjadrení najvyššie cashback odmeny na trhu, a ak tak nie je, navýšia ich tak, aby to tak bolo.=D

Čo sa týka mojich dojmov z nákupu, tie sú naozaj dobré a nemám nič čo by som vytkla, určite aj preto, že som počas procesu mala vždy s kým z Tipli komunikovať, takže každá moja všetečná otázka bola zodpovedaná. V zásade sa to ale nijak nelíšilo od môjho bežného nákupu cez Notino, čo tiež beriem ako veľké pozitívum ... akurát mi vrátili z nákupu 19 centov.=D
Pozitívne ma prekvapil aj výber obchodov, ktorý tam zatiaľ je - hlavne Notino, cez ktoré nakupujem v poslednej dobe dosť veľa a eBay, na ktorom síce účet zatiaľ nemám, ale o dôvod viacej konečne si ho založiť a nenútiť priateľa či priateľov, aby riešili moje "ebayovské" objednávky za mňa.
Určite by som sa však potešila aj nejakému veľkému kníhkupectvu ako je Martinus či Gorilla, prírodnej kozmetike Mylo, u ktorej mám v pláne nakupovať olejové séra =D,

A čo vy a cashback? Skúšali ste niektorý z portálov, ktoré u nás fungujú? Ako sa vám pozdáva takáto služba?
BB

14 komentárov:

  1. Nezijeme v dobe, kedy nam niekto nezistne da nieco zadarmo. Preto mam na taketo subjekty negativny nazor. Zbitocne vstupuju do vztahu vyrobca, predajca, kupujuci, kde nemaju co robit.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Osobne v tom až také zlo nevidím. Predajca a cashback portál je zazmluvnený, čo by nerobil, ak by sa mu to neoplatilo resp. by to nechcel. Provízie zo zákazníka je bežná vec v ktoromkoľvek odvetí biznisu. Ty mi dodáš stranu, ktorá u mňa minie peniaze, ja ti zato dám časť z jeho útraty.
      Navyše cashback portál do kúpneho procesu nijak nevstupuje - stále všetko riešiš priamo s predajcom... a je len výhoda ak ti pár centov pribudne na akýsi účet. Navyše predpokladám, že tento typ nákupu alebo tzv. affiliate marketing máš aj ty sama na svojom blogu - ElNINO a podobne? Či sa mýlim?
      Ale beriem tvoj názor, aj argumenty.=)

      Odstrániť
    2. Myslim, ze blogy nefunguju na principe cashback portalov :-) To ze cashback portal vstupi do vztahu vyrobca, predajca, kupujuci som myslela tak, ze provizie sa zakonite prejavia v cenach. Nie je to vela, ale prejavi sa to. Dalsi vstup do nakupneho vztahu je v podobe evidencie nakupov v danej domacnosti. Z tychto dovodov nie som cielova kategoria. Ludi, ktorym to nevadi je vsak urcite dost :-)

      Odstrániť
    3. Obávam sa, že blogy v istom zmysle práve tak fungujú. Ale to je už iná diskusia a na dlhšie.=D
      V každom prípade, ako píšem, beriem tvoj názor a chápem, čo presne ti na tomto vadí.
      Čo sa týka evidencie nákupu - z toho všetkého kde všade sme evidovaní (od FB cez smartfony až po smartdomácnosti)...neviem, toto ma trápi akosi najmenej.
      Ale aby som to uzavrela, nikoho nenútim sa nikam registrovať, naozaj len opisujem svoju skúsenosť, s ktorou som spokojná. Mne sa to zbieranie drobných páči =D...

      Odstrániť
    4. V cenách sa to neprejaví. Ak si všimnete, rovnaké ceny majú obchody, či použijete cashback alebo nie. Prečo teda nemať pár drobných navyše...

      Odstrániť
    5. To, ze sa to prejavi na cenach, som myslela tak, ze e-shop, ktory sa zazmluvni, ma o kusok vyssie ceny. Samozrejme cena je potom rovnaka, ci sa nakupuje cez cashback alebo nie.

      Odstrániť
  2. V istom zmysle mi to príde ako keď zaplatíme ľudí, ktorí rozdávajú letáky, aby k nám priviedli zákazníkov - len je to celé v atraktívnejšom obale a jednoduchšie. Ja som s tým ok, určite sa zaregistrujem xD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Z tohto pohladu sa usetri papier a zivotne prostredie :-)

      Odstrániť
    2. Isteže, tak keď už naháňanie zákazníkov, tak tento proces je o niečo sympatickejší.

      Odstrániť
    3. Také prirovnanie by ma nenapadlo, ale áno... v zásade... stále tam ide len o toho zákazníka a dôvod navyše prečo nakúpiť v tom a nie inom e-shope.=D

      Odstrániť
  3. Predtým som skúšala iné cashbacky, ale s Tipli som rozhodne najspokojnejšia. Čo povedia, to dodržia a fakt komunikácia na jednotku :) A aj tak by som nakupovala online, takto za to ešte niečo dostanem takže nie je čo riešiť :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som zatiaľ vyskúšala len tento cashvack a s týmto problém nemám, takže zatiaľ ostávam u Tipli.=D

      Odstrániť
  4. U mna tiez velka spokojnost s tymto cashback portalom. Ak proste obcas chcem kupit nieco cez internet, preco na tom par eur neusetrit? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada, že nie som sama komu sa to páči.=D

      Odstrániť