sobota, 10. júna 2017

Kórejská módna inšpirácia: Hong Se Na

Už dlho nosím v hlave námet na článok o inšpirácii kórejskou módou. Aktuálne sú Kórejci síce pobláznení do módy 90-tych rokov, ktorú ja až tak veľmi nemusím, avšak okolo roku 2012 (+ pár rokov), bola pre mňa kórejská móda skutočne inšpiratívna. A tak som si povedala, že čo tak vytvoriť na túto tému nejaký outfit. Lenže, čím presne sa inšpirovať, keď možností je tak veľa a ja som tak príšerne nerozhodná. Niečo romantické? Cute? Éterické? Tomboy? Elegantné? Classy?
Doplo mi to až teraz, keď sa teploty začali šplhať k 30ke, až ľahko cez, a ja som si po zime začala kontrolovať stav krátkych nohavíc.... skrátka až teraz mi trklo, že Hong Se Na! je tá pravá inšpirácia. Okej... nebliklo mi hneď jej meno, skôr len postava, ktorú hrala, aj to ešte vo veľmi matných obrysoch, ktoré mi dali zmysel až po porade s Polly... inak by som tápala asi veeeľmi dlho.=D

Takže Hong Se Na. Hong Se Na je meno jednej z hlavných postáv kórejskej dramy Rooftop Prince. Komu pojem kórejská drama nič nehovorí, hneď vám vysvetlím o čo ide. Drama je televízny seriál, ktorý je robený vo väčšine prípadov v malom formáte - jedna séria po cca 14 dielov. Počet dielov sa samozrejme môže líšiť. Témou takýchto seriálov môže byť čokoľvek - ľudia obľubujú ako historickú tématiku, tak aj akčne zameraný seriál, detektívny, z lekárskeho či školského prostredia atď. Väčšinou je tam milostný trojuholník - žena, muž a jedna držtaška, ktorá je zamilovaná do niektorého hlavného hrdinu, avšak jeho (alebo jej) city ostávajú nenaplnené. Vždy je jeden z hrdinov bohatý a ten druhý zasa chudobný, takže sa tam naráža na "triedne rozdiely", nevôľu rodiny... hmmm znie to ako telenovela, čo? =D Za seba ale môžem povedať, že tieto seriály sú super, také oddychovky, ktoré vás vedia pobaviť, ale aj držať v napätí.


No a ešte som zabudla, vždy je v drame aj nejaká mrcha... ale že veľmi pekná a perfektne oblečená mrcha. Veľa seriálov je celkove po módnej stránke naozaj skvelých a inšpiratívnych - Kórejci sa v tomto vedia vyžívať. No, a presne takou postavou je aj Hong Se Na - alebo inak povedané - perfektne oblečená mrcha.=D
Pamätám si, že keď som tento seriál pozerala hádam v nejakom 2013-tom alebo 2014-tom, ešte som bola na výške, hovorila som si, že keď budem robiť v office, budem sa obliekať ako ona.=D Poďme si však rozobrať trocha podrobnejšie spomínaný štýl. Na ukážku som pohľadala na internete nejaké print screeny zo seriálu.


Čo sa týka strihu alebo nejakej siluety, tak tá je podľa mňa jednoduchá, čistá, takmer až minimalistická. To "zaujímavé" dodávajú až farby, ktoré sú výrazné a sýte, častokrát v kombinácii s bielou, a detaily ako napr. aplikácia kamienkov v oblasti ramien alebo goliera. Ak ste si všimli, tak vzory využíva len na malých plochách - najmä ako spodný odev - napr. krátke nohavice alebo sukňu.
Typovo ide o kombináciu sako-šaty alebo sako-top-sukňa/nohavice/šortky, čo je perfektné, pretože už pri malom počte jednotlivých typov odevu môžte vytvoriť viacero rôznych outfitov. 
Jednoduché topy sú potom doplnené zaujímavým náhrdelníkom. Neodmysliteľnou súčasťou tohto štýlu je potom kabelka do ruky a lodičky či sandáliky na opätku. 
Drama je síce z r. 2012, ale po módnej stránke je podľa mňa veľmi nadčasová a ani teraz, v r. 2017, by ste s tým nespravili krok vedľa, čo myslíte? =)

Ja som po dlhom rozmýšľaní napokon zvolila krátku, skladanú sukňu v sýtej žltej farbe. Napriek tomu, že preferujem sukne v dĺžke do polovice lýtok, miestami vytiahnem aj kratšie modely. =D
Blúzku som zvolila jednoduchú, avšak so zaujímavými detailmi - plisované, zvonové rukávy a malinký stojačik. Blúzu som dostala od mamy k Vianociam a musím ju viac ako pochváliť, trafila sa. Tie rukávy sú inak dosť nepraktické, ale čo narobím... vyzerajú efektne.=D


Sako vlastním už pár rokov, dokonca sa mi ho podarilo aj zafarbiť, lebo som ho vyprala s modrými rifľami... ale veľmi mu to neuškodilo, skôr len dostalo zaujímavejší odtieň.
Čo sa týka farebnej kombinácie, pôvodne som mala vybrané úplne iné farby, ale je leto, tak si hovorím, že niečo sviežejšie neuškodí. Navyše, druhá možnosť bola v modrých odtieňoch a ja tak voľáko zisťujem, že takmer všetky outfitové príspevky na blogu sú ladené do modra... Tak nech je zmena!=D
Sandáliky sú z Manga. Hoci som vysoká dosť, nedalo mi nekúpiť si ich, aj keď sú na platforme. Tiež sú béžové, aj keď ja béžovej obuvi veľmi nefandím... totižto, nepríde mi tá farba tak kombinovateľná ako si všetci myslia, ale keďže môj letný šatník je prevažne pastelový, rozhodla som sa ísť do béžovej farby. Tieto sandáliky mali aj v čiernej a tie mi prišli omnoho krajšie... ale teda ostala som pri béžovej zo spomínaných dôvodov.


Napokon doplnky. Sako som zapla brošňou, ktorú mi darovala ešte veľmi, veľmi dávno kamarátka. Kabelku som kúpila na Čačkách-mačkách v Starej tržnici za 5 eur. Má už svoj vek a je to na nej vidno, ale tá štruktúra povrchu je prekrásna, a tak sa jej neviem zbaviť.=)

A ako si predstavujete vy ideálny office štýl?
BB



6 komentárov:

  1. Áno, toto je ideálny office štýl! Asi si ho predstavujem rovnako až na to, že už fakt nedokážem nosiť krátke sukne, takže by som asi ostala závislá na puzdrovkách :D, ale tým sa tiež nič nepokazí a do budúcnosti mám minimálne v pláne investovať aj do farebných puzdroviek :D.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Úplne chápem. Ja sa tiež cítim omnoho pohodlnejšie v dlhších sukniach. A zasa "na von" alebo na voľný čas mi až tak nevadia ani kratšie. Ale, keď viem, že budem celý deň v práci alebo rozbehaná, siahnem po dlhšej.
      Ja si robím zálusk na jemne ružovú puzdrovku.=D Videla som to v jednom outfite a hovorím si, že toto musím mať.=D Len tiež no... nájsť puzdrovku, ktorá by mi sedela v páse aj cez boky.=/

      Odstrániť
  2. No, ja ako sa poznám, by som sa v blúzke s dlhým rukávom spotila ako prasa už len cestou na metro (čo mám 3minúty od domu) takže u mňa rukávy už od apríla moc nehrozia :D ale inak sa mi to páči, takto nejak si predstavujem aj ja že by som sa obliekala, kebyže robím v office, kde valí celý deň klimatizácia, ako zvyklo tam, kde som roky brigádovala.
    Ale ja v mojej "office" nosím "scrubs", takže si kadejaké šaty dávam aspoň na tú cestu :)
    U mňa naopak dĺžka sukne plus-mínus po kolená prevláda. Nenatrafila som zatiaľ na správne a kombinovateľné midi či maxi sukne. Ale asi mi tie kratšie aj tak vyhovujú viac :) - skurát, ešte na margo minulého článku o podvazkoch - obávam sa že s mojou preferovanou dĺžkou by ich bolo vidno. Hmm.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak tá blúzočka je úplne tenulinká, ale viem, čo máš na mysli =D
      Ono vo všeobecnosti si nie som istá či by takýto outfit spĺňal "slovenský pracovný dreescode".=D Reálne som v takejto krátkej sukničke nikdy neprišla do kancelárie... a sandále - v bývalej práci sa našťastie v horúčavách tolerovali, ale viem, že napr. u brata v práci boli úplne zakázané.=D Inými slovami - takýto office štýl sa mi páči, ale či by sa osvedčil v slovenskej praxi? To už neviem....=D
      Inak k tým podväzkom a dĺžke sukní - podľa mňa záleží, kde pančušky nosíš. Ja napr. ich nosím dosť vysoko na stehnách.
      Mne sa ich minule podarilo vynosiť aj pri šatách, ktoré boli nad kolená... (nemala som iné pančuchy a bolo dosť chladno.. a aj šaty som mala zbalené len tieto kratšie). ... ale tak v prvom rade je to o pohodlí...ak sa má človek stále kontrolovať či mu niečo netrčí tam, kde nemá, tak to nemá zmysel.=D

      Odstrániť
  3. Mno len bohužiaľ sedieť v kratkej sukničke 8 hodín denné hmmmm sa mi zda nepohodlne hlavne keď som prevažne v mužskom kolektíve...:D a ešte keď chodím na rokovania zasadne si dávam dlhšie sukne....:D, že keď sa skláňan a pozorujem stav mosta ...alebo cesty tak em ...sa bojím odhalenia :D ale každopadne je to krásne :) ale pre mňa do kanclu ee :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. =DDDD žiaľ, do knižnice si tiež nemôžem dovoliť takú krátku sukňu.=D Ja sa zasa zohýbam a predkláňam po knihy, vozíky a neviem čo všetko... takže... chápem.
      A ako píšem o komentár vyššie - neviem či by takáto verzia office štýlu korešpondovala so slovenským firemným dresscodom.=D Čiže tento môj outfit je skôr "tória neoverená v praxi".=D Ale inšpirácia podľa mňa fajn. Keď človek upraví dĺžku sukňe alebo ju vymení za nohavice - stále tam ostane napr. farebnosť či línie, ktorými sa dá inšpirovať.

      Odstrániť