nedeľa, 16. júla 2017

Inšpirácia: módne fotografie z Vogue 1957

Tentokrát som si pre vás pripravila vizuálny článok - čiže menej textu, viac obrázkov. V práci máme totižto trocha viacej voľna ako po zbytok roka, takže mám čas si objednávať rôzne "šmakotinky" ako napr. francúzsky Vogue z r. 1957. Popravde, neviem ako vyzerá súčasný Vogue, pretože ho nekupujem... vlastne nekupujem žiaden dámsky ani módny magazín... v každom prípade Vogue v r. 1957, to bol prosím pekne krásny obrázkový časopis - v časopise bolo len málinko textu, zato však boli plné módnych editoriálov a reklám, napr. aj na československú Jabloneckú bižutériu (!!!). Že to nebola francúzska reklama mi udrelo do očí okamžite - reklama bola síce farebná, a to zdôrazňujem, pretože farebných reklám bolo v časopise len pár, ale modelka bola... výzorovo tak klasicky slovanská.=D Čo sa týka farebných reklám, našla som aj jednu reklamu na rúž v koralovej farbe... reklama však bola čiernobiela! Vtedy ma napadol ten "vtip", v ktorom sa hovorí, že dobrý obchodník vie predať aj pokazené pero.... no a mňa vtedy napadlo, že skúste dnes predať rúž koralovej farby, keď môže byť reklama len v "čiernobielej".=D Asi by taký rúž kúpila len máloktorá z nás.
No a tie módne editorily! Achhh, samá Nina Ricci sem, Dior tam, Chanel tamto, Givenchy, Hermes, Balenciaga, Patou a dokonca aj reklama na parfém od Schiaparelli! Jednoducho časopis plný veľkých módnych mien ... och, no veď čo sa vzrušujem! Francúzsko!=D
Inak vždy som chcela na blog nafotiť nejaké fotografie v takomto fifties štýle. A teraz nemyslím len v šatách v štýle domácej fifties paničky, ale aj v takých pózach, štylizácii, spôsobe fotenia. Najviac sa kochám módnymi fotografiami fotenými vrámci mesta - viete, tie veľkolepé historické pamiatky v pozadí či dáma pri stojane s francúzskymi novinami!!! Prehnutá do všelijakých anatomicky nemožných póz, s vystrčenou nôžkou a držiaca kabelku, lem plášťa, zárubňu dverí, pudrenku, knihu, ďalekohľad, zápisník, pero, rukavičky, dieťa... skrátka čokoľvek.=D Hádam raz...
No ale nebudem vás zdržiavať, kochajte sa a inšpirujte sa....

Obálka  časopisu Vogue

Nakupovanie novín štýlovo... ak by som sa mala rozhodnúť medzi fotkou, kde som odfotená pri Eiffelovke alebo pri kupovaní novín, tak určite uprednostním druhú možnosť.=D 






Moje obľúbené šaty... prečo asi? =D


Všimnite si ako podšívka korešponduje s kostýmom - to bol veľký hit v tej dobe, hoci obľúbené to bolo aj v minulých desaťročiach (30. a 40. roky)

Detail plášťa!!! Krása...


Ehm... tie ruky.=D


Francúzska matka... elegantná a štýlová!



2 komentáre:

  1. Dokonalé!!! Oproti tomuto vyzerajú sucasne časopisy ako odlflaknute zositky...aj s tou "módou".

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru! A tie detaily! Ani mi nechýba farebnosť tých obrázkov - tie odevy hovoria samy za seba a je úplne jedno v akej farbe sú.=D
      Aktuálne som si objednala Cosmopolitan z 1897 - som zvedavá čo mi príde...a či vôbec. Niektoré časopisy mi nedali, lebo sú v zlom stave.=D

      Odstrániť